21 Temmuz 2017 Cuma

Balkon Nimetleri

Bahar ayı gelince bende de balkon bahçesi aşkı depreşmeye başlar. Her sene kendime göre bir şeyler yapıyorum. Bu sene domates salatalık fidelerine hiç bulaşmak istemedim ama bir yerden hazır salatalık fidesi gelince almadan duramadım. Domates ise tam bir muamma oldu. Domates tohumu ekmemiş olmama rağmen çiçek saksılarından birinde kendiliğinden domates filizlendi. Balkonda ıvır zıvırdan kendi düştü büyüdü diye düşünüyorum. Ben büyüyen şeyin domates olduğunu anlayana kadar epey bir zaman geçti. Geçen hafta çiçek dökmeye başlayıp, yaprakları da buram buram domates gibi kokmaya başlayınca, bu hediye karşısında acayip mutlu oldum.
Fakat bu zamansız mutluluğum kısa sürdü. Bu sabah balkonu yıkarken katlanan sandalye birden kayıp domatesin üstüne düşünce kökten kırılmasına sebep oldu.
Nasıl üzüldüğümü anlatamam. Zavallı hiçlikten gelip yine hiçliğe gitti. Oysa ne güzel çiçek dökmeye başlamıştı, epey heveslenmiştim. Salatalıklar ise şahane. sürekli gidip gelip kaç tane olduklarını sayıyorum. 
Kekik ve diğer otlar vazgeçilmezlerden birde perilla yapraklarının büyüdüğünü görürsem benden mutlusu yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder