17 Ağustos 2009 Pazartesi

Öh hö, köh höö!

Pazartesi işe gelmek başlı başına kötü bir durumken hasta olarak pazartesi işe gitmek tam bir zulümdür. Kesik kesik öksürüp, klimayı kökleyenlere şirretçe çemkirerek habire ben hastayım diye inleyip, mümkünse patron yanından geçerken yüze mahzun bir ifade takınmak kaçınılmazdır. Aksi gibi annemde İstanbul il sınırları dışında olduğundan kendimi öksüz bir fukara gibi hissediyorum. Tıkalı burnumla “Alle ben çok hastayım” diye mızırdanamadığımdan daha da mutsuzum.

Tabi hastalık başlı başına vahim bir durumdur ama daha vahimi yolda hastalanmaktır ki, bu konuyu en iyi Reşat Nuri Güntekin’in Anadolu Notları kitabındaki anlatımından okuyabilirsiniz. Yazarı ne çok sevdiğimi daha öncede yazmışımdır herhalde.

Neyse işte bende hastayken, özellikle ateşim tavan yaptığı sıralarda üstüme bir ölüm korkusu çörekleniyor. Aklıma hemen vasiyetimi yazmak geliyor. Misal Dvd’ler Burcu’ya, kitaplar Banu’ya, takılarım her ikisi arasında eşit dağıtılsın gibi şeyler sayıklamaya başlıyorum.
Aklıma cenaze törenim geliyor. Beni gerçekten seven annem kardeşlerim ve Memo gibi insanların ne kadar üzüleceklerini hatta kahrolacaklarını filan düşünüp hüzünleniyorum. Gözümün önünde canlanan karelere inanasım geliyor.
Nerdeyse kendi cenazem için ağlamak üzereyken silkelenip kendime geliyorum . Deli miyim ben be? Diye söylene söylene kendime çeki düzen verip, derhal kendime Türk kahvesi yapıp güzel bir fal bakıyor ve arada çaktırmadan ne güzel insandın sen ruh dağı diye dertleniyorum.

4 yorum:

  1. ahhhh itiraf ediyorum ; hastayken gelipte klimalari kismamizi isteyenlere sinir olur , hatta deliye donerdim...Simdi okurken aklima geldi Ben klimasiz yasayamiyorum cunku ...hehe

    Ne olumu yaw ne cenazesi ...Aaaaa sen anneni ozledin ondan oluyor bunlar bak.
    Guzel bir corba ic , ilik bir dus yap ve misil misil uyu lutfen :))

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsuuunn..

    Hastalık ruhsal ayarları feci bozuyor, bilirim.. Ama bir Türk kahvesi daha içersen tam kendine geleceksin gibi görünüyor! :)

    Bir an önce toparlanman dileğiyle..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ah bende klimaları biraz kapatalım diyenlere çok kızardım ama okuyunca hak verdim:))

    Her insan kendi cenazesini düşünürmüş biliyormusunuz. Ben çok düşünmüşümdür mesela, hatta ağlamışımdır bile düşünürken. Umarım bu aramızda kalır:)))

    YanıtlaSil
  4. :( çok hastayım ama ben ya...

    YanıtlaSil