31 Mayıs 2011 Salı

Maziden Bir Kuble

Bloğun istatikler kısmına girdim dün. En çok okunanlara baktım, içlerinde Hüzün başlıklı yazımı buldum. Bugün 10 aylık bir çocuğun annesi olarak okudum o zaman yazdıklarımı. Yorumları okudum tekrardan ve üzüldüm kendime. Ne kadar sıkmışım kendimi. Yazık! Şimdi bende yazık diyorum kendime ama o zaman ne kadar zorlasamda böyle diyemiyor, kendimi motive edemiyordum. Açık söylemek gerekirse, halen içimde bir yara emzirememek ama üstü kabuk tutmuş bir yara. Amma velakin, bazen biri gelip o yaranın kabuğunu kanırtıveriyor. İstemeden olsa bile canımı yakıyor. Evet hiç anne sütü veremedim ben diyorum ama artık gayet rahat ve aşmış bir ifadeyle söylüyorum bunu. Gel gelelim maskemin altından, Ah! diyorum ne gerek vardı şimdi bunu hatırlatmaya Bu soruya ne gerek vardı???

Neyse, öyle veya böyle büyüyor işte. Hafızasıda zehir gibi mübareğin ve acayip bağımsız. 3. ayından beridir kendi odasında yatan artist bir oğlum var ve geceleri paşa paşa uyur. Hiç burnu akmadı, öksürmedi, ateşlenmedi, dengeli düzenli yemek yer, ağız tadı vardır çok şükür iyi yemek ve baştan savma yemeği ayırt eder ve evet


HİÇ ANNE SÜTÜ ALMADI. N O K T A !!!

11 yorum:

  1. Üşenmedim o yazıyı bulup okudum:))
    Ben hiç teselli edilmekten hoşlanmam, hatta teselli olacağıma daha da coşarım. Beni de güya teselli etmek isterlerdi- anne sütü almadı ama bak iyi yine de gibi...ne demekse..
    Ege ; GAMSE ablası gibi olacak, hiç merak etme...

    Hafıza konusunda bzim Cancan'da öyle şaşırıp kalıyorum.
    Ege'ye ve sana sevgimle

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Lalenin bahçesi, çok doğru söylemişsiniz. Haklısınız.
    Birde şey var "Alsa iyiydi ya, neyse!" bu n demek? anlayamıyorum ben anlayamayacağımda :)

    Ege ve benden selamlar öpücükler :)

    YanıtlaSil
  3. 11.Ayını bitirecek oğlum 3 gün sonra. Bir gece, bir saat bile odasında ya da ayrı bir yatakta yatmadı. Hastalık sıralamamız malum; sarılık,reflü,kolik,alerjik astımı, egzaması, şimdi birde mikrobik durumları var. Kimi genetik mirasımız ona, kimi yeni öğrendiğimiz şeyler. Hiçbir zaman tek başına bir odada oturup oynamadı. Asla yalnız kalmayı sevmedi.20Dk dan fazla ne gece ne gündüz uyumadı. Zor ve yorucu bir bebek oldu. Velhasılı Arifecim bazen hani anne sütü mü alsaydı, daha sakin bir çocuk olsaydı diye tercih sunsalar 2.yi tercih edebilirdim gibi geliyor. Milletin her konuda diyecek bir lafı var. Bana da emiyor ama pek bir cılız sütün yetmiyor mu derlerdi. Onların işi bu ahkam kesmek..Biz onlara kulaklarımızı tıkayıp kuzularımızla mutlu mutlu yaşamaya bakalım. Egecik kocaman olmuş. Öpüyorum ikinizi de..

    YanıtlaSil
  4. Ne olursa olsun o senin, başkalarına kulaklarını tıka.Ben öyle yapıyorum, çok da keyifli oluyor.
    Bundan sonra da karışacaklar, herkes bir şey söyleyecek,sadece senin bildiğin önemli, ve sormak istediğin kişiler.Orta yolu bulup bir güzel yetiştireceğine ben eminim.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    Kaın egosunu bilirsin hep yaptıklarımızla ovunmeyı severız...
    Hele cocuklarımızı kendı malımız zannederız..
    Ben bebegımız emzırıyoum hemde aglaya aglaya malum gogus yaraları..
    Ama ben kendım hıccc emmemısım kardesım ıse 2 yasına kadar emmıs bende ne allerjı var ne baska bırsey..Kardesım ıse 10 sene allerjı asıları vuruldu ve bagısıklık sıstemı cok zayıf...
    Bana da su anda aa senın sutun az galıba ben emzırırken cocugum me..yı bırakınca fışkırırdı laflarından sıkılıp ufak caplı bunalıma gırmiştim..Ama eşimin su lafını hıc unutamam bu cocuk bır sekılde buyuyecek ister anne sutu ister mama..Tıp dunyasında mutlak dogrular yoktur bırımızın soyledıgını bırımız her zaman yalanlamıstır...
    O yuzden sen egolu kanın mılletını bosver...
    ıNAN bana anne sutu almadı dıye hıcc bır eksigi olmayacak..
    Ama senın olucak acılı kanamıs inek mem..si kadar olmus me..ler :)
    Dunya tatlısı oglunla bal tadında bır omrun olsun..sevgıler..

    YanıtlaSil
  6. Hatırlıyorum yazını ve şimdi daha iyi anlıyorum seni anne olunca yani.Emziriyorum ama bol mama takviyesi alıyor.İlk zamanlar sütüm yetmiyormuş mamaya alışmasın diye vermiyorduk(alışmasın ne demekse!)Oğlum çok kilo kaybetti zor zamanlar geçirdik.Sürekli bir savaş halindeydik emzirirken yeter ki anne sütü alsın diye ama gel gör ki süt azdı.Sonra doktor sağolsun olmaz mama takviyesi şart dedi de oğlumda bende rahata erdik.
    Ama hala bende duyuyorum keşke sütün yetseydi yok senin sütün yakındır kesilir diyenleri.
    Kulak tıkamak en iyisi.Öyle yada böyle büyüyor çocuklarımız.

    Ege'nin hayranıyım valla.Maşallah başından beri çok uslu sağlıklı bir bebekti.Ne farkeder işte anne sütü almış almamış.Dünya tatlısı o annesi.

    çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Aman millet surekli konusup yorum yapip duruyor. Hic takma kafana.
    Ben emzirdim ama son aylarda sutum cok azaldi ve haliyle mamaya basladim. Herkes "Aman emzir", "emzirirsen artar"(Sanki emzirmedigim icin azalmis gibi), "seninki premature emmesi iyi olur." gibi gerekli gereksiz konusuyor. Ortalik uzman dolu.
    Bak Ege ne kadar akilli, saglikli ve mutlu bir cocuk. Anne sutu emen de emmeyen de buyuyor iste...
    Biz 3 kardesiz. En uzun ben emmisim, 9 ay. Ama en dayaniksiz, alerjik olan benim ucumuzun arasinda. O kadar da etkili olmuyor demek ki...

    YanıtlaSil
  8. Ruhdağı benim durumum daha bir farklı.
    2 oğlum var. Büyük olan 18 ay emdi. 8 aylık olan küçük oğlum ise zar zor 2 ay. Ben de çok üzüldüm. İçten içe küçüğüme haksızlık ettiğimi düşündüm.( Sanki isteyerek emzirmemişim gibi) küçük oğlum emmek istemedi. O emmedi, sütüm çoğalmadı falan filan. Büyük oğlum alerjik bir çocuktu. aylarca alerjileri ile uğraştık. 8 yaşında ama sürekli üstsolunum yolu rahatsızlıkları geçirdi. ( orta kulak iltihapları, bronsit, krup...) Son 2 senedir çok şükür daha iyi. Sürekli emen, saat başı uyanan bana yapışık bir bebekti. Allaha şükür büyüdükçe düzene girdi. Küçük oğlum ise karnı güzel doyduğu için ( ne kadar mama yediğini görebildiğim için ) daha güzel uyuyan, oynayan bir bebek. Bakalım o abisinin yaşına geldiğinde nasıl bir çocuk olacak?
    Bu arada bugün başıma geleni yazayım. Alişveriş merkezinde anneanne olduğu belli bir bayan, yanında kızı ve torunu ile yanıma yaklaştı ve emzirme odasının yerini sordu. Bilmiyorum dediğimde ise emzirmiyormusun deyip yüzüme öyle bir baktı ki valla korkumdan cevap veremedim:)
    Allah sağlık versin çocuklarımıza.

    YanıtlaSil
  9. Herşeyin bir doğrusu yok ki. Herkesin kendi doğrusu ve koşulları var. Ben de normal doğuramadım diye kahrediyorum kendimi. Aman ya, boşvermeli biraz da. Valla. Bırak suyu, o yolunu bulur nasılsa. Allah başka hüzünlenecek dert vermesin. Tek karın ağrımız bunlar olsun yavrularımızla ilgili:)

    YanıtlaSil
  10. Annesini üzmek bebeğe yapılan en büyük haksızlık bence.

    YanıtlaSil
  11. Yerim onu ben...
    Senin teselli edilecek bir durumun yok ruhdağı. Ege maşallah nurtopu gibi büyüyor ve sen ona çok iyi bakıyorsun.Üzülecek bir konu değil bu. En güzel zamanlarını abuk sabuk insanların salak saçma yorumlarını düşünerek harcama...

    Not: Belki asla inanmayacaksın ama Sen Egeyi doğurduğun gece ben seni rüyamda gördüm. Evinize uğruyormuşum ve annene seni soruyorum: "doğuma gitti" diyor. Beraber bekliyoruz ve senin nurtopu gibi oğlun olduğu haberini alıyoruz:) Hem de kimden? Başbakandan:)
    (Elbette ne seni, ne anneni tanımıyorum ve hayatımda hiç görmedim. Sadece telepati;) )
    Öpüyorum ikinizide, kokla onu benim için.

    YanıtlaSil