23 Mayıs 2012 Çarşamba

Ebe Sobe

Malum Sevdiğim bir yazarın kitabını okurken araya bir şeyler sokamıyorum. Bazı yazarların ekstra başımın üstünde yeri olduğundan, bu aralar fazlasıyla HARUKI Murakami dolu günler geçirdim. Kitabı bitirir bitirmez sevgili Asortik Krep'in sobesini cevaplamaya geldim. Biraz arası açıldığı için özür dilerim. 1- Ne sıklıkta kitap okursunuz? Belli bir aralığı yok. Elimin altında her an okuduğum bir kitap olur. Bir kitap biterse bir diğerinin arayışına çıkarım. 2- En sevdiğiniz yazarlar? Bloğu takip edenler az çok biliyor aslında. Bazıları ekstra sevgili durumunda. Marquez, Haruki Murakami, Yuşio Mişima, Umberto Eco, Gao Xingjian, Gustave Flaubert, Dostoyevski, Turgenyev, Mihail Şolohov, Balzac.....Türk yazarlardan elbette, Reşat Nuri Güntekin, Hüseyin Rahmi, Ahmet Mithat Efendi, Ömer Seyfettin, Orhan Veli, Özdemir Asaf... onları geçebilen yeni yazarlar henüz benim kalbimde çokta yer etmiş değil. 3- En beğendiğin kitaplar? Üst maddenin cevapları, bu sorununda cevabı aslında. 4- Yerli yabancı hangi kitapların yazarlarını daha çok tercih edersin? Bu aralar daha çok yabancı yazarları okuyorum galiba. 5- Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi? Bu soruya iki cevabım var. Okuma sırasına göre ilki Mihail Şolohov - Durgun Akardı Don diğeri Yukio Mişima - Bereket Denizi. 6- Daha çok hangi tazda okumaktan hoşlanırsın? Sanırım her türlü romanı severek okuyabilirim. Anı, biyografi ve seyahat günlüğü tarzında kitapları da severek okurum. 7- En son hangi kitabı okudun? HARUKI Murakami - 1Q84 8- Şu anda hangi kitabı okuyorsun? Muhibbe Darga - Kazı Başkanının Karavanası 9- Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? yeterli mi? Fazla takip ettiğim söylenemez. 10- Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor? Özgürlüğü ifade ediyor. Kısa kısa geçiştirdim gibi oldu ama Ege şekerleme yaparken yazabildim. Ayrıca Ege'nin bugün ateşi çıktı. 22 aydır ilk defa ateş düşürücü içti. Keyfi yerinde başka bir sorunu yok gibi ama ateşi var umarım çabuk geçer. Böyle işte.

1 yorum: