9 Temmuz 2015 Perşembe

Kitap

Bu aralar aylık kitap siparişim de mutlaka II.Dünya Savaşı konulu bir kitap oluyor. 
Özellikle aramıyorum ama üst üste denk geldi.
Öncelikle mayıs ayında Anna Funder'in Her Şeyimle Ben kitabıyla başladı. 


Her seneye yeni bir kadın romancı ekleme maddemi bu yıl bu şekilde sağlamış oldum. Anna Funder benim kitaplığımda yer alan ilk Alman kadın yazar. Diğer kitaplarını da okumaya oldukça hevesliyim. 

Ardından haziran ayı kitap listesini hazırlarken görür görmez listeye ilk sıradan dahil olan kitap 


1945'in Tarihi diye adlandırılan kitap II.Dünya Savaşının bittiğinin ilan edildiği gün itibariyle olanları anlatmakta. Savaş sonrası ne olmuş ne bitmiş derseniz kitap üç bölümde çok güzel bir biçimde anlatıyor. 

Bu ayda kural değişmedi ve iki kitap daha aylık listede yer buldu. Bu ayın listesine girmeyi başaran iki kitaptan ilki, Constantin Göttfert / Steiner'in Hikayesi oldu.


Avusturyalı ve 1979 doğumlu yazarı çok kıskandım. Yaşıtım yazarları daha bir kıskanıyorum. Gerçi daha çok gıpta ediyorum diyelim. Kıskançlık çirkin bir ruh durumunu yansıtıyor. 

Listedeki diğer kitapsa bir kaç aydır diğer aya diye erteleyip durduğum Katharine Burdekin / Swastika Geceleri oldu. 

Neden erteledim? demek bu ay okumam gerekiyormuş ki, doğru zaman diliminin kitabı olabilsin. İç sesime güveniyorum. Böylece II. Dünya Savaşının izleriyle dolu bir üç ayı sonlandırdım. Bilmiyorum önümüzde ki aya denk düşen konuyla ilgili bir kitap olur mu? Şimdilik okuduğum diğer kitapları bitirmem gerek. Mesela;


ve


 gibi.
( Gabo ve Doctor Who elbette başka bir yazıyı hak ediyor. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder