5 Eylül 2010 Pazar

Awara

Az önce güzel bir yağmur başladı. Evladın karnı doyuruldu, altı temizlendi biraz koklaşıldı. Sen benim misin? diye bininci kez soruldu, Ege'de evet anlamında geğirdi. İkimizde balkon camından yağmura baktık ve Awara filminin müzikleri eşliğinde Ege ana kucağında, ben blogda takılmaya başladık.

Geçen perşembe doğum günümdü. Evet ilk kez doğum günümü kutlamadım. Meşguldüm çünkü. Fazlasıyla Ege dolu günler varken, ekstra kutlamaya ne hacet. Şimdilerde sesler çıkartma derdinde. Çok meşgul kendisi. Kısa zamanda karşılıklı agulaşmaya başlarız gibi geliyor.

Neyse işte, kutlayamadığımız doğum şeysini dün Banu pastayla gelince aradan çıkaralım dedik. Dünün en ama en güzel olayı, benim için şu an dinlemekte olduğum Awara filminin şarkıları oldu ki, ben gerçekten bu konularda özürlüyüm. Burcu aradı taradı en sonunda internette buldu indirdi. Benim için en güzel doğum günü hediyesi oldu.




Ben ki, Raj Kapoor hayranı olup, sayısız kez Awara filmini izlemiş biriyimdir. Bu filmin en güzel kısmı kuşkusuz şarkılarıdır. Lakin çok arandım tarandım ama bir türlü albümü bulamadım. Bilirsiniz Taksim'de İstiklal'in üzerinde Hint kıyafetleri satan bir dükkan vardır. Bir seferinde bir baktım içeride filmin müziklerinden biri çalıyor kalbim yerinden fırladı, daldım dükkana bu çalan albümü nerden buldunuz diye sordum, buralarda bulamazsınız bize Hindistan'dan geldi demezler mi? dünyam karardı. Orada öylece dolaşıp durdum sadece biraz daha dinleyebilmek için. Pes etmiştim. Filmi DVD ye koyup şarkıların olduğu bölümleri tekrar tekrar dinlemekte kolay değil yani. Burcu tam bir internet kurdu olup çıkmış. Sen ona sadece ne istediğini söyle o bir şekilde bulup indiriyor. Bulunmayan eski filmler, müzikler özellikle uzmanlık alanıdır. Ben de bolca Ravi Shankar indirtmiştim ki, o tamamen ayrı bir post konusu olur aklıma Awara filmi geldi. Olmaz ya, film müziklerini bulabilir misin? der demez indirdi yahu. En sevdiğim kardeşim benim :)

Hintlilerle dalga geçen insanlardan hiç hoşlanmıyorum. Ben Hint filmlerini çok eğlenceli buluyorum bir kere. Müziklerde ona keza. Özellikle eski Hint filmlerini çok seviyorum. Nedir yani rengarenk bir dünya işte. Nesiyle dalga geçiliyor anlamıyorum.

Halen Awara filmini izlememişseniz bu yağmurlu Eylül gününe çok yakışır benden söylemesi. Pazar gününün en güzel aktivitesi olabilir.



Ben öyle yapıcam galiba. Hazır Ege'de Hint müzikleri eşliğinde uyumuşken bir Awara patlatmak kaçınılmaz oldu :)

4 yorum:

  1. Hint fimleri ve müzikleri konusunda uzman bir arkadaşım var. Onun sayesinde benim de az bulaşmışlığım var. Fimleri çok eğlenceli ve renkli Hele kadınların her koşuldaki süslü halleri. Biz onların yanında pek bir sönük kalıyoruz. Bir gün Ege ve Mahir hani motorlarının arkasına atıp götürecekler ya bizi. O zaman daha yakından görme imkanımız olur oraları. Görecek miyiz o günleri bakalım. Bu el kadar bebeler büyüyecekte bizi gezmelere götürecek. Ne kadar uzak geliyor kulağa ama olacak elbet. Güzel günler bizi bekler.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bu arada yeni yaşın kutlu olsun. Ege dolu güzell yıllara.

    YanıtlaSil
  3. Heidi, bir gün gerçekten motor arkasında Hindistan Nepal seyahati süper olurdu. Bunun için çok zaman var. En önemlisi bizim yavrular bakalım bizim kadar hevesli olacak mı? :)

    Hayali bile güzel inşallah bir gün gerçek olur. Belki biz yolun bir kısmını uçakla gideriz zira siyatik romatizma filan :) bilmem halen motor üstünde oturabilir miyiz?

    Umarım 60. yaş günümde Katmandu'dan yazıyor olurum :)
    Mahir'i ve seni öpüyorum kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ablacım doğum günün kutlu olsun Ege ve Meno ile uzun ve mutlu günler geçirebilmen dileğiyle :)

    Sevgilerimle ...
    Not: Hint film ve müziklerine bende bayılırım :) Ve Burcu 'Dan istemeliyim mutlaka :D

    YanıtlaSil