31 Ağustos 2010 Salı

1. Ay

Dışarıda kavga kıyamet gırla. Bir grup çocuk gelmiş bir şeyler patlatıp duruyor. Resmen bazuka gibi ses çıkıyor. En sonunda mahallenin cevval annelerinden biri isyan bayrağını çekmiş çocukları kovalıyor. Hani bilirsiniz canım şu klasik replikler vardır ya;

- Bir daha sizi burda görürsem bacaklarınızı kırarım!

- Eviniz nerede sizin? Gidin kendi mahallenizde patlatın bunları!

- Annen baban yok mu senin?

gibi ne idüğü belirsiz cümlelerle püskürtmeye çalıştıkça, çocuklar daha çok azıyor. Bense bunları 6. katta bulunan nacizane salonumda Ege uykuya dalsın diye ana kucağını ivedilikle sallarken dinliyor ve çenen çekilsin kadın az sus be! diye içten çemkiriyorum.

Ege tilki uykusunda. Mama yenmiş, popo temiz, elden geldiğince geğirtilmiş ve pırtlatılmış annesi tarafından. Ona düşense tilki uykusunda anneyi diken üstünde bırakmak. Şu sallanan zımbırtıdan ayağımı çektiğim an iki badem gözle bana bakacağına eminim.
Kendisi biraz bayık bugün çünkü Hepatit aşısı oldu. Biraz ağladı çok değil ama birazcık. Bende öyle ağlanılmaz böyle ağlanır diye fısıldadım kulağına :) Dünya kaç bucak öğrensin. Doktor kontrolü iyi geçti. Bir problem yok. Kendileri 4650 gr. olmuş. Boyu 55 cm. aşıda olduk ve böylece 1. ay kontrolümüzü bitirdik. Kalça ultrasonu yapılacak rutin istiyor doktor. Anneme göre bunlar para tuzağı başka bir şey değil ama gene de içimiz rahat etsin istiyoruz işte.

Bana gelecek olursak, ben epey toparlandım. Bunda hepinizin katkısı var. Yorumlarınız beni hep pozitif düşünmeye sevk etti. Hepinize teşekkür ediyorum. Tek tek yorum yazmak istedim ama tembelliğimden zaman yaratamadım. Süt olayımız ne yazık ki çoktan rafa kalktı. Bilmiyorum nerede hata yaptım ama olamadı işte. Denemediğimi kimse söyleyemez sadece ben kendime eziyet etmek için kendi kendimi suçlayabilirim arada ama başka hiç kimse denemediğimi söylemesin. Allah şahit çok istedim denedim çabaladım ama işte o ama...

Neyse, diğer yandan bebeğin tüm bakımını kendim yapıyorum. Annem zaten evine döndü. Tek sorun temizlik yapamamak! Ya onu yatağa bırakıp ağlamasını duymazdan gelecek ve evi çekicem veya hafta sonu Memo'nun evde olmasını bekliycem. Bu sebepten Ege çok steril bir evde büyümüyor! Birde gündüzleri ev tipi ana kucağı dışında bir yerde uyumuyor. Allah'tan geceleri yatakta yatıyor tam tersi de olabilirdi.

Birde akşamları biraz problemli. 19-21 arası mızmız. Öyle şiddetli gaz sancına bağlı ağlama olmuyor ama olabilir daha erken dedi doktor. Aman olmasın. Bunun dışında akıllı uslu tatlı bir bebek aslında Ege. Genelde 2.5 3 saate bir acıkıyor. Acıkmaya tahammülü yok. Gak der demez ağzına biberon istiyor ama mecburen ben bir kuble ağlatıyorum onu. İdare edecek ne yapalım :) Ayrıca suyu çok seviyor. Banyo yaptırmak çok keyifli. Lakin halen cesaret edip tırnaklarını kesemedim. Yeni hedefim tırnaklar.

1. ay sonunda hem Ege hem ben düşe kalka idare ettik bu anne çocuk ilişkisini. 2. aydan çok daha umutluyuz :)

16 yorum:

  1. Ege'ler nefis olurlar, tadından yenmezler.
    arkadaşımın oğlu var, gerçi dana kadar oldu ama olsun.

    YanıtlaSil
  2. her seyin yavas yavas yoluna girmesine cok sevindim :)

    ben hastaneden cikmadan once , doktor 40 gunden once tirnaklarini kesmeyin demisti ... zaten kendileri kirilip dokuluyorlar :)

    YanıtlaSil
  3. 41 ker maşallah...Bizim mahalleden bilindik manzara bunlar bazen insanı çıldırtacak oluyolar ama yaa sabır diyorum her seferinde..Tırnak konusunda acele etmeyin zaten bir süre kendi kendine düşüveriyo ben 5 ay kadar hiç kesmedim..Sizin için her şeyin yolunda olmasına çook sevindim..Ege'ye kocaman öpücükler

    YanıtlaSil
  4. Bak yavas yavas toparlamis olman yazina yansimis :) Bir kere temizlik yapma gercekten oyle detayli temizlik olayi zor. O uyurken sen de dinlen. Bizim oglan da cok hijyenik bir evde buyumuyor ama o kadar sorun degil. Bak hem de bilim insani soyluyor bunu :) Kalca ultrasonu mu var Turkiye'de? Bize soylemediler oyle bir sey. Uyku duzeni icin 3.ayi beklemen gerekli. Bak biz 4.aya geldik derim ki ilk 3 ay cok zordu sonra kolaylasiyor.
    Tirnaklarini ben de kesemiyorum babasina havale ettim ama o da bir denemeden sonra tirsti. 3-4 gunde bir tirnaklari torpuluyoruz. O yuzden bebe torpusu en iyi cozum.

    YanıtlaSil
  5. Ben bu yazını okuyunca ne kadar uzun zamandır blog dünyasına girmediğimi anlamış oldum.En son senin ayakların şişmişti hamileydin ne zaman doğdu ne zaman 1 aylık oldu:)) Allah analı babalı büyütsün nazarlardan korusun.Tırnak olayına gelince yıkamayıda tırnak kesme olayını da 1 yaşına gelinceye kadar benin bey yaptı korkuyordum hemde çok ama en güzel zamanları kıymetini bil.Şu an benimkiler kendi işlerini kendileri görüyor ama diller pabuç gibi insanı daha çok yoruyor zaman makinası olsada bebekliklerine geri göndersem:)))

    YanıtlaSil
  6. inanamıyorum!!
    geldi gelecek derken hale bak 1. ay bile bitii gittiii...
    her ayınız daha da güzel olacak eminimm :))
    foto isteriz artık fotooo

    öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Cok sevindim sizin adiniza :)

    Tirnaklar icin, normal tirnak makasindan farkli, bildigimiz kagit ya da terzi makasi gibi, iste bildigimiz normal makas gibi bebek tirnak makasi almistim ben mothercare'den. Cok cok kullanisli, hala onu kullaniyoruz. Dikkatlice, kontrollu ve yavasca kesebiliyorsun. Bir bak istersen.

    YanıtlaSil
  8. ne güzel şeyler yazmışsın, ege de ne güzel büyümüş, maşallah. söylemesi ayıp ben arcanın tırnaklarını kemiriyordum. (yok manyaklık değil bi kitapta yeni doğanların tırnaklarını dişlerinizle kesebilirsiniz yazıyordu) sadece bunu misafirlerin önünde yaptığımda dehşetle seyredildim:) bi de 19*21 arası o mızıltı arcada da oluyordu aynı dönem, white noise önerebilirim. saç kurutma makinası, aspiratör veya elekterikli süpürge sesini seviyorlar ve bu durum en kötü ihtimalle 3. ay itibari ile bitiyor.

    YanıtlaSil
  9. Maşallah maşallah kuzu 1. ayını doldurmuş, anne de daha bir rahatlamış. Darısı diğer ayların başına artık :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. canım maşallah 1 ay geçti bile inanabiliyor musun? bence çok steril evde büyümemesini dert etme, böylesi daha doğal, çocuğun bağışıklığı güçlenir. o uyurken sen de dinlen. öptüm kocaman.

    YanıtlaSil
  11. moralinin duzelmesine ve bebisle birbirinize alismaniza cok sevindim! eminim hersey daha da guzele gidecek ve anneligin keyfini cikarmaya devam edeceksin :) temizlik konusuna cok da takilma bence, bagisiklik sistemi icin iyi olur diye dusun :)

    YanıtlaSil
  12. Ne guzel, en zor zamanlari geride birakmissiniz :)
    Tirnak konusu hep problem. Bizde de bir tek ben kesebiliyordum, essek kadar oldular artik ama baba hala kesmeye cesaret edemez :)
    Kesersin bebek makasiyla yavas yavas, korkma. Bebeklerin tirnaklari cok yumusak oluyor zaten. "ben yaparim bu isi" diye guvenle giristin mi, hepsinin altindan kalkarsin.

    YanıtlaSil
  13. Ohh ne güzel haberler bunlar. Darısı başıma diyeyim. Biz hala krizlere devam ediyoruz.

    Tırnak işi kolay geliyor ama ben hiç yıkayamadım daha Mahir'i. Babası yıkarken su dökücü kadrosundan dahil oluyorum işe.

    YanıtlaSil
  14. masallah size. yakinda bir de gulucuk atmaya baslar, keyfiniz iyice yerine gelir...

    minik tirnaklari ben normal kucuk tirnak makasi ile kesiyorum derin uyurken. tirnaklar cok yumusak oldugu icin kenarindan bir cit yapip gerisini elimle soyuyorum, bana kolay geliyor.

    Kolayliklar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. burada durumlar düzelmiş... ilk ay biitit ya bundan sonrası artık nasıl geçti zaman diye düşünme zamanı olacak... Ben hala şaşıyorum elinden tutup okula götürdüklerim bunlarmıydı diye...

    Hep aynı saatlerde mızmızlık yapıyorsa buna doktorlar kolik diyorlar yani nedensiz mızırdanma:))

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. nalan, gerçekten nefis oluyorlar ya :)

    firdevs, kesemedim halen ve kaşla göz arasında az önce gözünün altını çizdi.

    Utku'nun annesi, tırnak olayına giremedim halen biraz daha büyüsün bakalım. Toparlandık epeyse sağolun :)

    Ycurl, bir şeyler oluyor evet ama işte insan sabırsız hemen olsun istiyor. Kalça çıkıklığı için ult. istiyor doktor. Benimki istedi ve genelde istiyorlar. Erken teşhiz için. Bir sorun çıkmaz umarım bu hafta aradan çıkartıcaz.
    Törpüyü hiç denemedim, aklımda olsun.

    herşeyden azıcık, teşekkür ederim :)

    Ben şu an 3 aylık olsaya endekslendim büyük hallerini hayal edemiyorum ama evet şimdi en güzel zamanları. Hele mama sonrası gözümün içine bakması yok mu? :)

    Nzn, fotoğraf mak. ara kablosunu bir bulabilsem foto koyucam ama bir bulabilsem :)

    Anne ve Bebişi, blogdaki fotoğraflar çok güzel. Çok hoş şeyler çekiyorsun. Tatil iyi gidiyor gibi. Makaslada şimdilik cesaret edemem gibi geliyor. Ama aklımda olsun.
    Bunalım takıldığım zamanlarda sen ve M.K'nın ilk aylarını okudum beni daha çok bunalıma soktu :) Süperdin yemin ederim. Seni cinler basmamış ne güzel. Bütün cinler benle meşguldü ne yazık ki :)

    Yeliz, akşam huzursuzluğunu biliyorum. Çünkü tekrar okuyorum ilk aylarınızı :) saç kurutma mak. işe yaramıyor. Hiç iplemedi. Aspiratör belki oda kucakta olmanın huzuru gibi. Aslında kurnaz çokca, ağlamaktan çok ehe ehe gibi bir name tutturuyor bizde koşup kucağımıza alıyoruz. Bu durumu çaktığından parmağında oynatmaya başladı bizi :)

    Sessizce, sağol amin diyorum :)

    Judy Abbott, evet 1 ay geçti ama sen gel bana sor :)

    Benden bizden, temizlik delisi biri olmadım hiç bir zaman benim için banyo ve mutfak temizse gerisi mühim değil :) her gün silsen bile tozla baş etmek mümkün değil.

    Selen, tırnak olayını az biraz daha rafa kaldırdım :) uykusu çok hafif uyanıkken zaten imkanı yok en iyisi biraz daha büyüsün.

    Heidi, banyo en keyiflisi kucağımda tutuyorum balık gibi çok tatlı hele yüzüstü çevirince bayılıp kalıyor suyun altında :)

    perinin seçtikleri, gülücük bekliyoruz artık. Bilinçli gülüşler özellikle :)

    Lalenin bahçesi, enseyi doğrulttuk galiba :) beraber öğreniyoruz işte.

    YanıtlaSil