6 Şubat 2013 Çarşamba

Devrim

Pazar gününden beri çok büyük bir işe giriştim. İnşallah bu işin altından zaferle çıkabilirim. Vallahi şimdi yazdığım zaman aman be! bu muydu? diyeceksiniz ama benim için pek zor olan bu işe girişmiş olmak bile sonuçlanmış hissi vermekte.

Evet efendim, insanlık için küçük ve hatta o kadar bile değerli olmayan amma velakin benim için koca ayağın ayağından bile büyük olan o adım kısaca Ç İ Ş!!!
Egenin artık bezi bırakması gerçeği aylardır annem tarafından ivedilikle başıma kaka kaka vurulmuş olmasına rağmen, ben bir türlü kendimi hazır hissedemediğimden, bez bıraktırma eylemi de öylece beklemedeydi. Bakınız Ege demiyorum hazır olmayan bendim!
Evvela konuşmaya başlarsa işimiz daha kolay olur gibi gelmişti. Ama bekle bekle Egenin konuşacağı yok. Bir iki gık mık şeyler söylüyor ama buna konuşuyor demek çok iyimser bir yaklaşım olur! Bizim için anlaşılıyor ama sokaktan bir adam için dıgıl mıgıldan öteye gitmeyen bir lehçeyle anlaşılması gerçekten zor!

Neyse, diğer yandan lazımlığa oturmayla ilgili bir problemi yok. Çiş veya kaka yapması problem değil. Problem bu malum şeyler gelmeden onun oturtulması. Pazar gününden beri bezsiz dolaşıyor. Direk beyaz slip dona geçtim. Hızlı bir giriş yaptık çünkü 30 aylık olan Ege Beyin artık bezle geçirilecek bir günü dahi olamaz. Sadece öğle ve gece uykularında bez bağlıyorum. Bağlamadan önce mutlaka çişini oturağa yaptırıyorum ve zaten bezde kalktığında kuru oluyor. Kalkar kalkmaz hemen oturağa gidiyoruz. Günlerdir sürekli çiş kaka var mı? soruma karşılık Ege bıkkınlıkla gözlerini devirip Hayığ! cevabını veriyor. Peki bu gerçekten doğru mu? tabi ki HAYIĞ!!! zira bir an için boş bıraktığımda, anne kaka diyerek ıslak eşofman altıyla beni baş başa bırakıyor. Çişte kakada onun için aynı. Direk kaka diyor. Yaptıktan sonra haber vermesini inşallah yapmadan haber vermeye dönüştürürse annesini sevinçten deliye çevirecek.

Birde çişini yapar yapmaz kalkıp, lazımlıktan kendisi alıp klozete dökmeye telaşlanıyor. Atik olmam gerek zira Ege pek atik! İlk gün eğlence olsun diye, hacetini klozete dökerken el sallayıp uğurlamıştık. Şimdiyse güle güle çiş, güle güle kaka sözleri artık her seans sonunda tekrarlanmakta. Bazen acelesi varsa, dökülmesini beklemeden kapıdan hızlı bir selametleme yapıyor. Aceleyle çıkarken güle güle çiş demeyi ihmal etmiyor. Tabi kendi lehçesinde :D


İşte durumlar böyle. Şimdilik iyi bir performans sergilediğimizi düşünüyor, geleceğe güvenle bakıyorum :)

8 yorum:

  1. Ahahah böyle okurken çok keyifli de o çişli eşofmanlarla -ki inşallah sadece eşofmanlardır- uğraşmak kolay olmasa gerek :)
    Girmiş olduğunuz bu ulvi yolda sonsuz başarılar diler Ege beyin tez vakitte bez olayına veda etmesini temenni ederim.

    YanıtlaSil
  2. Allah kolaylık versin bacım. Üre kokulu günler uzak olsun hemencecik bitiversin amin

    YanıtlaSil
  3. amanın, vallahi büyük bir devrim bu. Allah kolaylık versin tam zamanıdır. inşallah en yakın zamanda kendi söylemeye geçer Ege paşa.

    YanıtlaSil
  4. Allah kolaylık versin.Merakla bekliyor olacağım bu sürecin nasıl geçeceğini.Çünkü bende bir kaç gündür oğlum için doğru zaman mı diye düşünüyorum.Atilla birkaç hafta sonra 2 yaşına girecek.Bende konuşmasını bekliyordum ama pek bu konuda umut verici değil.Daha erken mi onu da bilmiyorum.Kafamda bin bir soruyla sizi takip ediyor olacağım.Umarım en kısa zamanda sonuca ulaşırsın.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle bir devrim ve hiç de küçümsenecek bir iş değil. Bizim oğlanın hiç niyeti yok valla. Günde 5 posta bebelerin bez değiştirme faslını da gördükçe hiç niyetlenmeyecek gibi geliyor. Yaza epey bir dana olmuş olacak ama 3 ünü birden yazın alıştırayım diyorum. Salacağım bahçeye Allah ne verdiyse artık çiş kaka gübre niyetine doğaya dönüşüm yapacağız. Kolaylıklar iyi haberlerini bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Sessizce, vallahi Allah yardım ediyor. İşe başlayana kadar gözümde çok büyüyordu ama sonradan o kadar büyütmemek gerektiğini anladım :)

    Yeliz, 2.5 yaşındaki bir çocuğun çişinin banyoyu bu derece kokutabilmesi pes! Neyle besliyorum ben bu çocuğu dedirtiyor bana :D

    Selcen, epey ümit var ama ne zaman Egeyle ilgili güzel bir şey yazsam tam tersi oluyor o yüzden dilimi ısırıyorum :)

    Duygu, bende bu kadar beklemekle yanlış yaptığımı sanmıyorum. Egeyi zorlamak istemedim ve bekledim. Öncesinde geçen seneden beri lazımlığa ara ara kaka yaptırıyordum çünkü onu yakalamak benim için daha kolaydı. Egede arıza çıkartmadan oturdu. Bazı çocuklar lazımlığa yapmak istemiyor mesela öyle olur mu? diye merak içindeydim. Şimdilik hiç sorun yok. Bugün hep kendi Anne bak kaka! diyerek beni yapmadan uyardı:) Arada kaçaklar oluyor ama tutuyor kalanını lazımlığa yapıyor.
    Birde kış ayında bu işe başlamak biraz zor aslında. Her seferinde komple altını çıkarmak istiyor. Uzun uzun el yıkama seansları filan :) Evin banyon sıcaksa ki benim Allah'tan öyle alıştırma turlarına bak tepkisini ölç. Olmadı yazı bekle. Eninde sonunda bezi bırakacak kafana takma. Ben açıkçası bu konuyu hiç takmadım :)

    Heidi, canım ya! ben bir taneyle deliriyorum sen 3 taneyle ne yapıyorsun? üçünün birden çiş eğitimi dediğin gibi belkide daha kolay olur. Aralarında rekabet ortamı varsa daha hızlı bile sonuçlanabilir :)

    Mahir yazın belkide artık kendi rahatsız olacak. Birde ben direk bezi çıkarttım çünkü, doğduğundan beri Prima Premium Care kullandım. Açıkçası çok beğendiğim bir bezdi. Hiç ıslaklık vermeyen bir bez. Hiç pişik olmadı ve bezi onu hiç rahatsız etmedi. Islaklık duygusunu bilmeden nasıl bezden vaz geçecek? Mesela kaka yaptığında bana gelip bezi değiştirmemi söyler olmuştu çünkü o rahatsız edici bir durum ama çiş emilip gidiyor ve asla fark etmiyor.

    Şimdiyse külot giydiği için çiş yaptığı anda anne diyerek bana geliyor :) ve 5 günde epey yol aldık. Kaçırsa bile kendini tutuyor bana gelip haber veriyor ve kalanını lazımlığa yapıyor. Zaten uzun zaman beklemişsek ve epey dolmuşsa bu başımıza geliyor. Bugün hep çişini önceden haber verdi.
    Kendisi de mutlu oluyor :)

    Dediğim gibi biraz olayı hızlandırmak gerek :)

    YanıtlaSil
  7. ayyh ne güzel.. özendim. darısı bizim başımıza..

    YanıtlaSil
  8. Ne tatlı anlatmışsın:)) Ege'yi öper misin benim için? hafiften de ısırarak hani:)

    YanıtlaSil