10 Ağustos 2013 Cumartesi

Naiflik

Bazen karşıma bir film çıkar ve ben daha afişini görür görmez o filmin benim için çok değerli bir film olacağını bilirim. Yıllarca tekrar tekrar izleyeceğimi ama her izleyişimde ilk kez izlediğimde hissettiğim duygularla dolu olacağımı bilirim. Lakin şöyle bir handikap vardır! Filmi gördüğüm an, her zaman izlenmesi gereken an olmayabilir. Zira o filmi izlemek için zamanlama çok mühimdir. Mesela mevsimlerden ne olduğu gibi veya günlerden ne olduğu ve ayrıca günün hangi zaman diliminde izlenmiş olduğu gibi mühim kriterler vardır. Maazallah bu mühim ayrıntıları göz ardı ederde o filmi öylesine izlersen hiç bir ehemmiyeti kalmaz.
Bu maddeler kitap içinde geçerlidir. Fakat o başka bir yazının konusu.

Bu genel bilgileri verdikten sonra aylar önce karşıma çıkan ve görür görmez bu filmi çok sevicem dediğim o filmden bahsetmek istiyorum.
Bu filmi belki bir yıldır bekletiyor olmamın tek sebebi doğru şartları bir araya getirememiş olmamdı. Takıntılı biri miyim? sanırım evet! Öyle olsa bile bu filmi izlemek için o kadar beklemiş olmama değer. Üstelik bu film çıkalı epey olmuş (2006 yapımı) ama ne yazık ki ben geçen sene karşılaştım ve her karşıma çıkışında Ah! şimdi değil doğru an bu değil diyerek beklemede kaldım.

Taki Arife gününe kadar :) O gün doğru mevsimin, doğru günün ve izlenmesi gereken en mühim saatin olduğu o mükemmel kombinasyonun birleştiği gündü.

Filmin baş rol oyuncularından erkek olanı zaten kalbimizde sarsılmaz bir yere sahip :)
Fakat kadın oyuncuda benim için pek kıymetlidir.



Konusunun çok detayına girmek istemiyorum zaten sinema sitelerinden ulaşabilirsiniz. Lakin ölmeden izlenmesi gereken filmler listesine mutlaka girmeli. İnsanda biraz Amelie tadı bırakıyor. Fakat onun çok ötesinde başka şeylerde var. Biraz Kore filmleri aşinalığınız varsa filmde geçen bazı ince nüansları kaçırmıyorsunuz :)

Kore filmlerindeki romantizm fazlasıyla var. Bir akıl hastahanesi olsa bile! Tabi erkek oyuncunun her yanından akan o sevimlilikte göz ardı edilemez bir gerçek :D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder