18 Mart 2010 Perşembe

Olan Biten

Perşembe gününe gayet hasta ve halsiz başladım. Hastayım evet. Bravo bana. Kulaklarım, burnum ve boğazım kaşınıyor. Hapşurmak öksürmek, inlemek istiyorum. Ama işe geldim işte ve Pet Shop Boys / Domino Dancing dinliyorum. Ilık ballı limonlu sudan, zencefil / tarçın / ıhlamur üçlüsünden acizlik ve tacizlik geldi. İçimde derin bir suçluluk duygusu, neden kendime daha iyi bakamadım sanki.

Ayrıca iki akşam önce, sağ elimin işaret parmağını tam kökünden çamaşır askılığına sıkıştırmam sonucu mos mor ve şiş bir hale dönüşmeside cabası. Bir an kırıldığını düşündüm. Üstelik sağ elimin üstündeki kaynar su hatırasıda gayet bariz duruyorken bir ikinci vakaya hiç gerek yoktu. Problem bende mi? yoksa, üstüme başıma bir yerlere nazar boncukları iliştirmem şart mı? bilemedim.

Salı günü doktor kontrolünde yüzüstü yatarak bize bolca sırtını izleten oğulcuğum kalbimi çok kırdın bunu bilesin. 1 Nisan günü bize yüzünü göstermeni umuyorum. Doktorum ikinci bir gözün görmesi daha sağlıklıdır her zaman diyerek bizi 18-23. hafta rutin fetal anomali ultrasonu için, başka bir doktor ve hastaneye gönderdi. Bu sefer Gayrettepe Florence Nightingale'deyiz. 16 Nisan günü şeker yükleme testimiz için kendi doktorumuza gidicez. Salı günü bir tozda tetanoz aşımı oldum. Hemşire hamile olduğuma inanmadı. Kendisi 21 haftalık hamileyken hiç bir yere sığamıyormuş! Bense yeni tanıştığım birine ben hamileyim desem yok canım daha neler der :)

Bu arada yolu yarıladık. 21 haftalığız. Oğlum kıpır kıpır. Bu çok keyifli bir şeymiş. Elimden geldiği kadar Memo'da bunun bir parçası olsun istiyorum. Bak vurdu hissettin mi? en çok sorduğum soru. Bende artık nihayet minik ama pek bir minik göbek oluşmaya başlaması çok keyifli. Üstelik bir iki gündür dışarıdan güçlü hareketlerini gözle görebiliyorum. Meksika dalgalanması gibi. En büyük eğlencem bu. Kilom 21. hafta itibariyle 48,5 oldu. Hamilelik öncesi kiloma yaklaşmaya başladım. 60 kilo limiti koymuştum kendime, bakalım doğuma kadar kaç kilo alıcam.

Bahar geliyor ve sonra yaz ve sonra oğlum geliyor. Hoş geliyor.

9 yorum:

  1. hasta olucam diye hiç stres yapma minik oğluşun annesi. nasıl olsa artık salgın zamanları geçti. azıcık hastayım diyecek olsan hemen herkesler aa salgın varmış der. inanma:) bunu da ana-oğul beraberce karın-karına atlatırsınız. oğluş sana bir sonraki randevu da yüzünü gösterecek bence

    YanıtlaSil
  2. Bence çok iyi gidiyorsunuz. Ben Nazlı da karnım büyümese hamile olduğumu anlamayacaktım, barajda kürek bile çektim ama Gamsegamse de yerlerde süründüm...

    Bence Oğlun sana naz yapmış annesi, Nisan da ceee diyecek:))

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun.Nazarlardan korusun Allah sizi ve oğluşunuzu.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. ya ben en cok 48,5 kilo ve 60 kiloya takildim herhalde 12 yasimda filan 48 16 yasimda da 60 kiloydum ay bir kiskan bir kiskan! bugun kutuphaneyi doldururken hamileyken yazdigim notlari buldum nasil duygusallar bir agla bir agla. Tum korkularim yersizmis, oglus saglikla aslanlar gibi dunyaya gelecek son aylari bekle top top alirsin kilolarini hic problem degil ruhdagcigim sen orana burana dikkat et!:)

    YanıtlaSil
  5. Hamile iken kadinin bagisiklik sistemi zayiflar ve normal insanlardan daha kolay hasta olur. Kendini ne kadar korusan da hasta olmak kacinilmaz. Ayrica, iyi ki de boyle olur, bebek henuz anne karninda mikroplarla tanisir ve guclenir :))

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun. meksika dalagaları ne güzeldi yaaa

    YanıtlaSil
  7. Ben de 48,5 kiloya takildim. Sen hemen kendine bir havuclu kek yapip, hepsini tek basina ye bakayim. Ne o oyle 50'nin altinda kilolarla 21 haftalik hamile olma halleri falan? Lutfen hemen normal hamile kilolarina donulsun, tombik anneler sinir edilmesin.

    YanıtlaSil
  8. anne müdürü, umarım dediğin gibi olur. Yatak döşek yatıyorum çünkü :( umarım çabuk geçer.

    lalenin bahçesi, umarım ikincide daha rahat geçer :)
    Nisanı sabursızlıkla bekliyorum :)

    Duygu, teşekkür ederim amin diyorum :)

    beste, sorma bu sakarlık iflahımı kesiyor birde grip çıktı başıma :(
    Sağlıkla doğursam oğlumu kilo filan umrumda değil.

    Anne ve bebişi, öyle mi olur? İçim rahatladı biraz. Ama tıkalı bir burunla ve sızlayan adalelerle oturmak pek kötü. Hemen geçsin lütfen ama ya :)

    Yeliz, evet ya. Süper eğlenceli. Umarım hemen iyileşirim ama pek umudum yok :(

    Selen, valla bu hafta kek yapıcaktım ama şu an yatak odamda bir rulo tuvalet kağıdı eşliğinde takılmaktayım. Yalan oldu yine havuçlu kek.
    Bebek iyi olsun başka derdim yok valla, kilo falan umrumda değil.

    Not: Hamile biri gripken nasıl iyileşebilir tiyo verin lütfen. Sihirli bir iksir filan yok mu?

    YanıtlaSil
  9. Hamilelikten sonra keşfettiğim bir metodu paylaşayım, sen mutlaka doktoruna danış. 2 yada 3 saatte bir 1500-2000mg arası (zaman aralığı ve miktarı belirtilerin şiddetine göre ayarlıyorum) C vitamini alıyorum. Çok ilginç bir şekilde belirtiler kayboluyor. Ama hamileyken uygun olur mu bilmiyorum. Yine de doğal C vitamini kaynaklarına yüklenebilirsin bence.

    YanıtlaSil