14 Ağustos 2008 Perşembe

Öneri

Biraz halsizim bugünlerde. Ofisteki klimayı suçluyorum bu konuda. Sırtım ağrıyor feci bir biçimde.

Diğer yandan evdeki laptopu iş yerinden getirmiştim. Kullanılmıyordu ama bu günlerde lazım olduğundan bende ofise geri getirdim. Memo için yıkıcı bir darbe oldu. Bilgisayarsız ve internetsiz kaldık yani. Sanırım bu hafta sonu elektronik mağazalara doğru bir tur düzenlenecek.

Annem ve kızlar memlekete gittiler. Bu sabah 10:30 arabasıyla yola çıktılar. Köy havasını alacakları için çok şanslı olduklarını düşünüyorum. Aslında hafta sonu turları bile var Karabük – Safranbolu için ama nedense gezme kültürümüz hiç yok bizim. Ancak 10 günlük köye gidişlerimiz vardır ama o bile güzel aslında. Yaylaları ve çam kokusunu içine çekmek doğal kaynak sularından içmek şahane.

Bu ayki Atlas dergisinde, ( ki 2000 yılının Ocak ayından itibaren her ay devamla takip ettiğim ve kıyıp atamayarak biriktirdiğim dergiler evde koca bir dolabı istila etmiş olsa da ısrarla takipçisiyim) ücretsiz bir kitapçık var. Türkiye Gezi Atlası II 55 harika doğa alanı hakkında bilgi verilmiş.

Mesela kendi memleketimdeki YENİCE ORMANLARI (Karabük-Bartın-Bolu) Bu bölge Dünya Doğal Hayatı Koruma Vakfı’nın belirlediği acil olarak korunması gereken “100 Sıcak Nokta” dan biri. Yenice ormanlarında iki bölüm sahip oldukları orman ekosistemleri nedeniyle koruma altında: Çitdere ve Kavaklı. Ayrıca 33 ağaç türünün bir kısmı anıt ağaç olarak korunuyor. Kitapçıkta bunun gibi önemli noktalar hakkında kısa bilgiler var tavsiye ederim.
Ormanlarımıza sahip çıkalım ne olur. Mersin’in Gülnar ilçesinde çıkan orman yangınına şişe kırıkları neden olmuş. Bu dikkatsizlik çok pahalıya mal oldu.
Kaybettiklerimizi tam olarak anlamak için şunları da bilmekte fayda var:
Bir ormanda 1 metrekarelik yeşil alan 1 saatte 2 gr şeker, 1 yılda 20 bin Kcal enerji üretiyor. Atmosfere fotosentezle kazandırılan oksijenin yaklaşık %70’i ormanlar tarafından üretiliyor. Bir hektarlık orman rüzgarın hızını %50 azaltarak erozyonu önlüyor.

Mersin’in Gülnar ilçesinde 7 Temmuz 2008’de çıkan yangında bin hektar ormanlık alan tamamen yandı, 3 bin hektar alan da etkilendi. İki vatandaşımız hayatını kaybetti. Biraz dikkat ne olur. Ormanı sev, yeşili koru.

Bir öneride Atlas Tatil dergisi, ekinde yedi bölge tatil rehberi ve karayolları haritası var. Bu dergi üç ayda bir çıkıyor ve derginin fiyatı 8 YTL. Meraklısına ilgi çekici konular var.

İşte böyle, bu postu işten yazıyorum o sebepten kısa kesip işe dönsem iyi olur.

3 yorum:

  1. Okumadan önce almıştım bende.Gerçekten çok güzel yerler var.En çok ta karater göllerine bayıldım.Gezmeye ömür ve para yeter mi bu kadar çok yeri?

    YanıtlaSil
  2. İstersek olur bence diye klasik bir cümle yazıp seni gıcık etmektense acı gerçeği yazayım "ben kendi adıma ancek aval aval dergilere bakıp iç geçiren bir fani olarak ölüp gidicem" inşallah çocuklarımız başarır.

    Selamlar Eylül'e öpücükler.

    YanıtlaSil
  3. Bu işin sadece istemekle olmayacağını bilecek kadar gerçekçiyim bende.Ben Eylül Ilgın'ın azcık daha büyümesini bekliyorum gezmek için.Hersene bir yere gidebilsek aslında...OFFFFFFFFF

    YanıtlaSil